Futhatnékom, avagy a második pillérem

Túrós süti opus 2

2015. március 07. 21:34 - P.D.Dia

Néhány napja azon gondolkodám, hogy mit főzzek a brokkolikrémleves mellé, amit a család is szívesen fogyaszt.

Rendelkezésemre állt többek közt egy doboz túró, meg egy rakás alma, amit záros határidőn belül fel kellett használnom, tehát úgy döntöttem, hogy velük kezdek valamit. Így a főzésből sütés lett, a sütiből pedig estére alig maradt egy szelet.

A hozzávalók:

A tészta:

  • 10 dkg graham búzaliszt
  • 10 dkg DW CH mínusz liszt
  • 1 cs sütőpor
  • 1,5 kk "negyedannyi" édesítő
  • 1 ek vaj
  • 1 tojás
  • 4 ek tejföl

 

A töltelék:

  • 40 dkg reszelt alma
  • 25 dkg túró (én laktózmenteset használok)
  • Fél citrom héja, leve
  • 1,5 kk "negyedannyi" édesítő
  • 2 ek zabkorpa
  • 1 cs vaníliás pudingpor
  • Fahéj

Első és legfontosabb lépés, ami nekem mindig kimarad: előmelegítjük a sütőt! :)

A tészta és a töltelék esetében is ugyanaz a teendő: az adott tétel hozzávalóit beletesszük egy-egy tálba, és összekeverjük. Érdemes a tésztával kezdeni, annak úgyis pihennie kell. Rugalmas tésztát gyúrunk, amit félreteszünk amíg összekutymoljuk a töltelék hozzávalóit.

Én kerek piteformában sütöttem: a tészta 2/3-át kerek lappá nyújtottam, beleigazgattam a formába, megszurkáltam kicsit villával, aztán rá az almás-túrós krém. Az egész tetejére a maradék 1/3 adag tésztából rácsokat applikáltam. A tetejét megkentem tojásfehérjével, aztán irány a sütő.

És akkor a számolás (a kanalazós dolgokat nem mértem le, csak saccoltam, de nagyságrendileg így néz ki)

Az egész adag 1180 g és 2032 kalória :)

100 gramm tápértéke:
   kcal: 172.2
   fehérje: 8.88
   szénhidrát: 16.96
   zsír: 6.74
Én 8 felé osztottam, így egy adag ~147 g
Egy egység tápértéke:
   kcal: 253.13
   fehérje: 13.05
   szénhidrát: 24.93
   zsír: 9.91
Ő pedig itt a hírmondó:
11022838_10202716939243665_29617097_n.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://futhatnekom.blog.hu/api/trackback/id/tr17232177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása