Futhatnékom, avagy a második pillérem

Once upon a time, avagy mire jó a rendrakás

2016. február 19. 12:32 - BDori

 Rendet raktam a számítógépemen... Csuda dolgokat találtam a lementett régi naplómban.

Azt pedig csak írás közben vettem észre, hogy pontosan négy év telt el az első írásom óta.
És véleményem szerint véletlenek már pedig nincsenek.

Mosolyra fakasztó, néha könnycsalogató, de mindenképpen tanulságos kis szösszenetek. 

Mert bizony a kezdet nehéz volt... és persze én három nap után megállapítottam, hogy fejlődés jeleit látom magamon....

2012. február 19. Ez ma az én napom! Már ami a vásárlást illeti...

Másfél óra alatt bevásároltam, mindent féláron :))

Futócipőért a Dechatlonba mentünk, a honlapon ki is néztem, hogy melyiket szeretném, ami ár-érték arányban nekem megfelelő.

kalenji-running_chaussures_eliorun_futocipo_pirosfekete_8351749_1855117.jpg

Aztán ott ért az első meglepetés. Gyanúsan sokan voltak a parkolóban, gondoltam, biztos valami tél végi kiárusítás, amiről nem tudunk. Igazam volt, de nem csak téli cuccokra. Sikerült kihalásznom az általam választott cipőből is 39-est. Találtam egy feketét és egy pirosat. A gyerekeim a pirosra szavaztak, én a feketére. De mivel az egyik 59%-kal, a másik 50%-kal volt leértékelve, megvettem mind a kettőt.

Régóta vágyom piros cipőre. Igaz nem edzőcipőre, de ebben csupa vidámság lesz a futás....

Update: Jó vásár volt. Mindkét cipő megvan még. Igaz nem futásra használom őket, de evezéshez tökéletesek. És a piros örök szerelem marad.

2012. március 15. Jeeeeh!) Fut-tam!

Fut-tam... azaz futottam és gyalogoltam!

Felkeltem hatkor, hogy betartsam a fogadalmamat és elmenjek futni az erdőbe. De fújt a szél, nem sütött a nap, így nem indultam neki....

Aztán mire megittam a kávémat ....., addigra kisütött a nap. Átöltöztem és irány az erdő!

Nem a madarak csicsergését hallgattam, mert kellett egy kis ritmus, így aztán a Gipsy Kings zenéjére emelgettem a lábamat.

Elég gyatra volt. Egy perc kocogás, egy perc tempós séta, aztán egy kicsit több ment futásból, de összességében talán 10 perc futás, 10 perc séta sikeredett.

Ha ezt egy futó olvassa, tuti kiröhögi ezt a teljesítményt, de nekem ez nagyon sokat jelent.

Először is megtettem az első lépést!

  1. Aztán még  ugye a bokám sem jó még, eléggé figyelnem kell, hogy és hova lépek.
  2. Még mindig van túlsúlyom
  3. Minimum 5, de inkább 7-8 éve nem nagyon sportoltam aktívan, rendszeresen. Előtte megvolt, de hol van már az.
  4. Nem vagyok már húszéves.... sajnos, még ha néha annak is érzem magam.
  5. Soha nem voltam egy nagy futótehetség.
  6. A szívemet csak kíméletesen terhelem egyelőre,csak ameddig jól esik.

Na, megvan a bizonyítványom 6 pontja, majd teszek egy kék nyakkendőt is a nyakamba :)

De azért jól esett, és lesz ez még jobb is...

2012. március 16. Ma nem volt kérdés, hogy megyek

Ma is megvolt az erdőkerülésem.Felkeltem, aztán körbefutottam az erdőt.

Most "tudományosan" mértem az időt és igen, egy perc futás egy perc séta simán megy! Igaz, hogy nem volt meg a 10 ismétlés, mert kiértem az erdőből és betonon nem akartam futni. Majd keresnem kell még ösvényeket, ahol belefér a 10 ismétlés is.

Két-három hét alatt szeretném felemelni a 2 perces etapokra. Mondjuk hétköznap  csak kedd-csütörtök-talán péntek lesz a futónap, ha nagyon korán felkelek. Majd meglátjuk, hogy fog menni

 2012. március 18. Fejlődés jelei mutatkoznak 

Na ekkora léptekkel azért nem, de úgy veszem észre, hogy fejlődést mutatkozik a már a harmadik napon.

Az egy dolog, hogy fél órával korábban fel tudtam kelni, de lefutottam a 10 darab 1:1 etapomat és azt vettem észre, hogy kicsit kevesebb pihenőidő kell és a futás szakaszok is hosszabbak. 50 másodpercnél már nem figyelem, hogy mennyi van még hátra:) Nagy számok ám nekem ezek a 10-15 másodpercek.

Talán kicsit többet is  bírtam volna, de visszafogtam magamat, mert nem akarom túlterhelni a szervezetemet, csak szép fokozatosan, öregesen". Addig, amíg a talajt is kell figyelnem, hogy ne lépjek faágra, göröngyre, addig csak finoman.

korny1-500x261.png

 

zarva_kint-230x205.jpg

2012. március 26. Kényszerpihenő

Akár hogy is próbálkozom, kénytelen vagyok egy kis pihenőt tartani. Fáj a térdem.

Gondolhattam volna, hogy hiába az elszántság, egy kicsit jobban fel kellett volna készülni a mozgásra. Anno korizás közben összetörtem a térdemet, kétszer megoperálták. Általában évente szedtem egy porcerősítő kúrát, de ugye ez az elmúlt években elfelejtődött.

Ma még az aerobicra sem mentem el, pedig elindultam, hoztam a felszerelést. De győzött a józan ész. Csak az a baj, hogy hiányzik.

2012. március 28. Fáj, fáj, fáj

porckopas.jpg

Még mindig fáj a térdem, az ördögbe is. De csak saját magamnak köszönhetem. Lehetett volna annyi eszem, x év nem-mozgás után elkezdem idejében szedni a porcerősítőt.

De hát ugye hülyeség ellen nincs orvosság. Hiába na, nem is én lennék, ha nem így csináltam volna.

Most meg.... Szedem a gyógyszert és kenegetem is a térdemet, és még mindig nem akarja az igazságot. Ma harmadik napja, hogy kúrálom magamat. Talán ma már kicsit kevésbé fáj.

Nagyon remélem, hogy a jövő hétre rendbe jövök. Addig kényszerpihenő.

 

2012. április 2. Hiányzik

Még mindig "láblógatás" van.

Abban reménykedtem, hogy egy hét alatt helyre jön a térdem, de sajnos nem. Jobbulás mutatkozik, már nem fáj annyira és jobban tudom mozgatni, de nem az igazi.

legs-434918_1280-300x201.jpg

Ráadásul nem is vagyok jó passzban. Olyan semmilyennek érzem magam. Nem is gondoltam volna, hogy a rendszeres mozgás a  heti program részeként ennyit jelent.  Olyan jó volt, hogy az az idő az enyém, magammal tudok foglalkozni és jól is esik.

Persze orvoshoz még mindig nem megyek, még adok néhány napot magamnak. Műtősnő barátnőmmel megkonzultáltam a dolgot, szerinte egy ízületnél "normális" ha nem gyógyul meg egy hét alatt, pláne, ha nincs ágynyugalom. Úgyhogy kezelgetem tovább és várom a javulást.

Holnapra megérkezik a térdgyógyító ásványokból készült karkötőm is. Remélem, hogy nemcsak szép, hanem hasznos is lesz.

continued.jpg

 

2012. április 13. Nekikezdek újra

Sajnos igazuk volt azoknak, akik azt mondták hogy legalább három hetet számoljak a térdem gyógyulására. Ma reggel éreztem úgy, hogy akkor újra elkezdjük a mozgást. Bár az elmúlt héten rohamosan gyógyult, gyógyító ásványoknak és Anyukámtól kapott kenőcsnek tudom be, de eddig nem mertem terhelni. A gyulladás megszűnt, de a krémek és a jég jól kiszárította és kimarta a bőrömet, úgyhogy most azt gyógyítgatom.

Majd elepedtem reggel, hogy elmenjek futni a madárcsicsergésbe, de egyelőre nemet mondtam magamnak, maradt a ministepper

Update: A ministepper is tökéletes működik azóta is.

 

Képek forrása: kalenj.hu, zoldvaltozas.hu, tovabb18.hu, napdoktor.hu, muveszhaz.com, katmichel.com

 

 

 

Szólj hozzá!
Címkék: futás egyszer

A bejegyzés trackback címe:

https://futhatnekom.blog.hu/api/trackback/id/tr268399502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása