Futhatnékom, avagy a második pillérem

Buli van!

2015. március 01. 12:56 - BDori

178159.jpg

Kislányom a héten ünnepelte az ötödik születésnapját. Úgy elszaladt ez az öt év. Bár nagyon sok minden változott azóta, hiszen amíg őt vártam kezdtem az életmódváltást, futni is ennek részeként kezdtem három éve.

Mint afféle igazi mai gyerek, ő szülinapi partyt szeretett volna magának, kis barátait vendégül látni. Ha ezt szeretné, hát legyen.

BuIizzunk!

 

Kiderült, hogy az egyik kis cimbora allergiás. Méghozzá a tejre, de nem a laktózra, hanem a fehérjére és így a tojásfehérjére is.

Körbenéztem egy "mindenmentes cukiban", de rá kellett jönnöm, hogy egyszerre semmi sem mindenmentes. Amiben nincs tej, abban van tojás és fordítva.

Feladat feladva. Mi legyen a menü, hogy ne maradjon ki ő sem a buliból.

 

cam05746_1.jpgGyorsan "telefonos segítséget" kértem. A Fittkonyhán van-e ennyire mindenmentes recept. Ő ajánlotta az Az vagy, amit megeszel oldalt. Itt találtam egy "hogy-ez-nekem-miért-nem-jutott-eszembe"kókuszgolyót. Alma, zabpehely, kakaópor, kókuszreszelék és kész.

  • Az almát lereszeltem.
  • Zabpelyhet aprítottam.
  • Kakaópor és kókuszreszelék.
  • Összekevertem.
  • A massza állt 15 percet.
  • Golyókat formáztam.
  • Kókuszreszelékbe forgattam.

.... és kész.

Mivel kicsit savanykás volt az alma, DW 1:4 édesítőt is használtam.

Kölcsönkértem kislányom konyhai készletéből egy lábost, Ebből a masszából készítettünk egy minitortát vendégünknek, hogy ő se maradjon majd ki a tortázás öröméből.

cam05733.jpg

cam05734.jpg

 

cam05731.jpg

A sós részét is egyszerűen megoldottam. A legegyszerűbb kelt tésztát készítettem, a kenyérsütőgép dagasztó/kelesztő programjával.

  • 2 dl víz
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 12,5 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 12,5 dkg fehér tönkölyliszt

Kinyújtottam kb. 1/2 cm-re vastasgra, 5x1 cm rudakat vágtam, megcsavartam. Sütőpapírral bélelt tepsire tettem. Pihentettem 15 percet. 180 °C-ra előmelegített sütőben 12 perc alatt megsütöttem.

Ha nem kell figyelni a hozzávalókra, akkor megkenem tojással és megszórom sajttal is.

Mártogatóst is készítettem a csavartakhoz. Mivel volt itthon sárgarépa, adott volt a dolog. Megpároltam, pürésítettem, ízesítettem: fokhagymával,őrölt köménnyel, citromlével, borssal, sóval és DW 1:4 édesítővel (mézzel is lehet).

A főtt sárgarépa számai 100 g-ban: 35 kcal és 8 g ch.

Térültek fordultak a gyerkőcök és el is fogyott.

Egyszerű, gyors, egészséges!

cam05745.jpg

Boldog születésnapot Kicsi Lányom!

 cam05751.jpg

Számolások

Almás kókuszgolyó

  kcal (100 g) Szénhidrát (100 g) Fogyasztani kívánt mennyiség grammban Szénhidrát mennyiség grammban Kalória:
zabpehely » 377 64 100 64 377
alma, friss » 31 7 300 21 93
kakaópor » 377 72 5 3,6 18,85
kókuszreszelék » 643 25 75 18,75 482,25
Öszesen: 168 gr 107 971
100 gr kész süteményben 64 578

* Nem számoltam hány darab golyó lett belőle és a mini torta is ebből készült. De az összesből látszik, hogy igen csekély a szénhidrát mennyiség.

 Csavart rudak

  kcal (100 g) Szénhidrát (100 g) Fogyasztani kívánt mennyiség grammban Szénhidrát mennyiség grammban Kalória:
búzaliszt, teljes kiőrlésű » 351 71 112,5 80 395
Tönköly fehérlisz 346 68 112,5 77 389
olívaolaj » 884 0 5 3,6 44
Összesen: 320 g 160 828
100 g kész süteményben 50 259

 

 Forrás: https://azvagyamitmegteszel.wordpress.com

Kép:  http://suzukigold.lapunk.hu

 

 ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

ub_logo1_1.png

 

BÁTRAN....

Ultrabalaton 2015, 2015. május 31.

elmenykul_1.jpg

Jótékony céllal állunk rajthoz a 2015. május 30-31-i Ultrabalatonon a súlyos beteg gyerekek élményterápiás táboroztatásával foglalkozó Bátor Tábor Alapítvány futócsapatának tagjaként. Az adománygyűjtési célunk 300 000 Forint.
Kérlek, segíts Te is az elérésében. Támogass bennünket. Hidd el, sok kicsi, sokra megy. 1000-2000 forintnyi adományod biztosan jó célt szolgál, a beteg gyerekek arcára mosolyt csal, reményt és hitet ad.

Az adományodat ezen a linken keresztül juttathatod célba: http://www.elmenykulonitmeny.hu/banki.dora

Fogadj örökbe egy kilométert a futásunkból! Támogasd csapatunkat!

 

Bátor Tábor Urban Challange Élménykülönítmény: http://www.elmenykulonitmeny.hu/banki.dora

toplogo_big_1.jpg

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://futhatnekom.blog.hu/api/trackback/id/tr57229947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása